torsdag den 10. april 2014

Påskebreve


Nu nærmer påsken sig...
Jeg er meget glad for gamle danske traditioner - specielt omkring jul. Jeg er dog ikke typen, der pynter til påske, men jeg glæder mig altid til påskefrokosterne med familien, og så sender jeg påskebreve.
I dag klippede jeg gækkebreve og skrev påskebreve med min børneven.
Jeg kender en sød lille pige på snart tre år, som får sit første gækkebrev tilsendt med posten om et par dage. På gækkebrevet skrev jeg:
"Nu er det påske,
så må vi håbe,
at du igen i år
et påskeæg får!
Hvis du gætter MIG,
giver jeg ét til DIG!"
.........

Da jeg for nogle år siden var lærervikar og påsken kom, ville jeg selvfølgelig også klippe gækkebreve sammen med børnene i min 2. klasse, som jeg havde til billedkunst. Én af de friske små gutter skrev på sit gækkebrev:

"Mit navn det står med lus,
pas på, de ikke smadrer dit hus"

Jeg var flad af grin og syntes, at det var et virkelig godt rim - og jeg tænker over det hvert år til påske. 

Har I nogle gode rim til gækkebrevene, I vil dele?




1 kommentar: