torsdag den 1. maj 2014

Charme i byhaven

Krydderurter på terrassebordet

Haven er primært mit område her i andelsforeningen. Og jeg er vild med det!
Hvert år i april tager min nabo, Bo, og jeg i havecentret og køber sommerblomster til altankasserne, nye krukker, plantesække og andet godt til vores lille byhave. Vi shopper, stopper og propper bilen, til der ikke kan være mere, og så kører vi tilbage til huset, lidt klemt, men i højt humør - kan man blive andet, når man sidder i en duftbombe af en bil? I år fyldte krydderurter, roser, lavendler og pelargonier bilen med skøn duft!
Hele aftenen gik med at plante terrassen og haven til, og jeg fik hjælp af de to små piger fra første sal. Der var et liv uden lige i haven - vores medboere var så spændte og nysgerrige, at de alle var forbi og udtrykte deres glæde over sommerens komme.
Nu står haven smukt og strutter...

Bilen var fyldt til randen efter turen på plantecentret


Jordbærene i haven er godt undervejs - det bliver en stor høst, hvis solsortene ikke når at spise dem inden :)

Sig hej til årets impulskøb - vores nye ven, solbærbusken.
Der er planer om, at vi skal lave solbærsnaps til opgangsfesten.




Squash er undervejs i haven

Aquilegia købte vi også.
Det var én af mine yndlingsblomster i mine forældres have som lille - så eventyrlige og smukke.


Jordbærbedet strutter ved siden af hindbærbusken


Kaffepause




Claus og Flemming er nysgerrige på, hvordan haven beplantes i år


Ét af de bedste solspots i haven - her er altid læ!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar